Som sagt, skruvade tankar

Jag har haft kontakt med ”min” advokat, dvs. min segelkompis som är advokat, och som jag kontaktade när Exet ville ha skrivet sitt testamente.

Nu ber jag henne om att skriva mitt testamente. Jag vill ha koll på barnen – skulle det hända mig nånting innan de blir myndiga så vill jag att de ska bo hos Kusinen. Ingenting annat verkar vettigt.

Hos farmor och farfar ska de inte bo, det skulle vara en katastrof. Och de vill bo i Danmark, inte i Sverige. Vilket utesluter min familj. Kvar är Kusinen.

Anledningen till att jag satte igång det här var faktiskt att Kusinen frågade. Jag har frågat henne om hon kan bo här i september, när jag har bokat en träningsresa. Jag vet inte om jag kommer iväg, men OM jag gör det så är det tänkt att hon ska bo här. Och då frågade hon om jag hade gjort nånting åt det vi pratat om – att hon får ta hand om barnen om det händer mig nånting.

Så nu blir det fixat. Skönt.

Och Exet? Han ligger fortfarande och andas tungt. Svårt och tungt. Vi har inte varit där idag, barnen vill inte. Jag förstår dem. Hela dagen har jag varit beredd på att nu sker det, nu dör han.

Jag har inte varit iväg nånstans, annat än hundpromenader. Inte handlat, inte nånting annat heller. Vi har ätit rester och jag har gått i cirklar mest hela dagen. 😦

Men inget samtal. Inte än.

Jag sms’ade med farmor som varit hos Exet i morse. Inga nyheter. Också de väntar. Också de hoppas att han snart får frid.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

3 reaktioner till “Som sagt, skruvade tankar”

  1. Älskade vän… jag känner så med dig.
    Men gå inte bara och vänta, du lever, pojkarna lever. Glöm aldrig det. Det som sker, det sker oavsett om ni lever eller väntar.
    Tusen kramar.

    Liked by 1 person

Det tyckte jag - vad tycker du?

