Jag grinar som mest när folk tänker på ungarna

När jag gick och handlade, och träffade en mamma till en av Storebrors klasskompisar, och hon som det mest självklara tar Storebrors parti när vi pratar sorghantering, skriva brev till en borttynande pappa, ny skola, klasskompisar, lärare… Hon känner ju Storebror. Tio år i samma klass, hon känner Storebror.

När jag gick kvällsturen med hundarna, och träffade en mamma till en av Lillebrors klasskompisar, och hon berättar om hennes man, som bestört lovat att ta med alla ungar – sin son, Lillebror, och så vidare – till premiären på den nya Star Wars filmen som kommer nu i höst tror jag. För att det hade han och Exet glatt sig åt, och lovat alla killarna i klassen. Klart det blir av. Klart Lillebror ska ha den upplevelsen. Klart hon tänker mest på Lillebror, som det mest självklara i världen.

Och bägge säger: vi är här, ta tag i oss när du vill. Vi är här.

Och jag gråter lite för att alla är så snälla.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

En reaktion till “Jag grinar som mest när folk tänker på ungarna”

  1. Det är inte konstigt, att vänligheten tränger igenom och träffar en när man har det svårt. Det är sunt att släppa ut känslor, tårar, ilska eller hur de nu kryper ut
    Kram

    Gilla

Det tyckte jag - vad tycker du?

