Jag lät radion bestämma vilken sång som blir min ”sörja Exet låt”

De ringde från sjukhuset och bad mig om att hämta Exets saker.

På vägen dit satte jag på radion, och tänkte att den första låt som spelas nu, den ska jag ha som ”min” när jag har behov av att tänka på Exet, på döden, ta en paus och sörja.

Jag tror att någon såg och hörde mig.

Det blev den här låten. Tack tack tack för den.

I think there’s something you should know
I think it’s time I stopped the show
There’s something deep inside of me
There’s someone I forgot to be
Take back your picture in a frame
Don’t think that I’ll be back again
I just hope you understand
Sometimes the clothes do not make the man

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

5 thoughts on “Jag lät radion bestämma vilken sång som blir min ”sörja Exet låt””

  1. Jag beklagar verkligen sorgen.
    Det finns de som tror att bara för att ett ex är ett ex så är det ett ex. Ack, så fel de kan ha. Man kan faktiskt älska sina ex och det utan att vilja ha en relation. Man kan älska människan, minnena, den fina föräldern som exet är mot våra barn och av tusen andra skäl.
    Därför måste det också vara tillåtet att få sörja exet när han går bort.
    Stor varm kram.

    Gilla

Det tyckte jag - vad tycker du?

