Mitt i sorgen kan jag tänka…

Gudskelov för att jag är skild och barnen inte är vana att ha Exet gåendes här hemma. På samma sätt som den gången han blev sjuk – först med epilepsi och sen med cancer – så var det ändå skönt för barnen att ha en ”normal” vardag hemma utan sjukdom och nu död.

Tomrummet efter honom kommer att växa, jag vet. Och ändå fast vi inte pratat speciellt mycket om det idag är han alltid närvarande. Naturligtvis.

Men hemma i Hönsgården är det mest normala att Exet INTE är. Det gör att pojkarna kan skratta och skrika som de brukar utan att det verkar som om de förgås av dåligt samvete.

Imorgon blir en jobbig dag.

Skolstart för bägge barn, och Lillebror vill till kapellet om eftermiddagen.

Prata med begravningsentreprenör och fixa datum för begravning (lördag!!!!!!!!!!!!).

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

3 thoughts on “Mitt i sorgen kan jag tänka…”

  1. Ja, det är verkligen sant. I vardagen i Hönshuset har han redan flyttat ut med allt vad det innebar den gången.
    Färdigt och fixat!
    Men vila från Hönsgården för pojkarna är över nu, om de nu behövde det ibland…
    Det kommer att komma många underliga stunder men ni jobbar er sakta framåt, för att man måste!

    Gilla

Det tyckte jag - vad tycker du?

