En ny värld

Den här dagen har jag pratat och umgåtts med människor i en ny värld.

Begravningsentreprenörer. Först hade jag tur och googlade en begravningsserviceorganisation, och de rekommenderade två olika begravningsbyråer. Jag pratade med bägge och hann mötas med den ena. Efter det mötet ser jag verkligen fram emot morgondagens möte, för kvinnan jag mötte idag verkade ganska blodfattig (vampyr – varför tänkte jag på det!?!) medan henne jag ska träffa imorgon verkade som en värmande stormvind på det bra sättet.

Jag har pratat med två kyrkor. Vid vår kyrka ska han begravas, men de hade tyvärr inte tid på lördag till att hålla ceremonin. Det blir istället i Exets kyrka. Det är ok. Den ligger väldigt vackert till och jag tror att han tyckte om den.

Lillebror och jag har varit till sjukhusets kapell och sett Exet, och gett honom saker som han ska ha med sig i kistan. Bilder på barnen, leksaker från hundarna.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

2 thoughts on “En ny värld”

  1. Vad fint!
    Jag minns ännu hur jag fick se både min morfar och mormor när de var döda, då var jag tolv.
    Jag tyckte det var väldigt vackert och minns det mycket positivt fortfarande.
    Tror inte min mamma vågade gå själv om jag tänker efter nu, så hon tog med mig helt enkelt…

    Liked by 1 person

Det tyckte jag - vad tycker du?

