Myror – Irrhönan

Imorse – myrinvasion i köket. Myror PRECIS överallt.

Irrhönan igång med dammsugaren.

Myrorna återtar långsamt deras territorium igen, känns det som.

Just nu står det 2-1 till myrorna.

Om en stund åker jag och köper såna där ”myrdosor” – myrelokkedåser heter de på danska. Hepp.

myrornas_krig

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

10 reaktioner till “Myror – Irrhönan”

            1. Jag är ”snäll” med myrorna utomhus. Dvs. precis där deras ”motorväg” går för att komma in till Hönsgården. Där får de honung. En tesked som de får samlas omkring i hundratals. Sen häller jag varmvatten på dem. Det dör inte drottningen av visserligen, men jag tänker att det behöver hon i och för sig inte heller, bara hon håller sina arbetare utanför mitt hus, och inte inne.

              Gilla

Det tyckte jag - vad tycker du?

