Domstolen

En stressat tjänsteman vid domstolen tar telefonen när jag ringer för att börja ta itu med arvet efter Exet.

Tusen frågor senare lovar hon att ringa igen – jag som trodde att det var jag, som skulle vara svarslös under och efter vårt samtal.

Jag har berättat om sönerna, om Exets testamente, om innestående i banken, om priset på Ex-residenset, om hans lån, om vad begravningen och sammankomsten kostade… Och hon skrev och skrev och till sist var hon tvungen att dubbelkolla om det är så, att jag får vara ansvarig för boet eller om det måste vara en advokat.

Jag sa inget, men vet vad hon kommer att säga när hon väl ringer. Eftersom barnen är omyndiga så måste det vara en advokat. Det har min advokatväninna berättat för mig.

Nu rullar det på i alla fall.

Jag antar att jag får ett brev från domstolen och så kan vi gå igång med att tömma och sälja hus. Och att detta kommer att ske lagom till att farmor och farfar åker på kryssning i ett par-tre veckor… :-/ Jaja, jag är ju van att klara mig själv, så det gör väl inte nån större skillnad.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

3 reaktioner till “Domstolen”

Det tyckte jag - vad tycker du?

