Fnissande tänker jag på en av mina yogalärare

Jag var rent av okristligt trött i morse. Så där trött att jag är rädd att ramla av kontorstolen. Så där trött att jag tänker att nu jäklar, nu MÅSTE jag ha kaffe fast jag inte druckit kaffe sen tidigt i somras nångång.

Fast då kom jag att tänka på en av mina yogalärare, som lärt mig en övning som hon kallar ”den lille bille”, eller den lilla skalbaggen.

Tänk dig en skalbagge som ligger på rygg och sprattlar.

Tänk dig sen Irrhönan, liggandes på rygg på toagolvet (dörren låst och omsorgsfullt kontrollerad) och ivrigt sprattlande med händer och fötter.

Men det hjälpte. Jag är mycket piggare nu.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

7 reaktioner till “Fnissande tänker jag på en av mina yogalärare”

Det tyckte jag - vad tycker du?

