Djupa andetag

Nästan varje dag kommer det kuvert. Till mig eller ungarna.

Brev från pensionsförsäkringen. Fyll i de här papperen, kopia av ditt och datt, vilket förvaltningskonto ska pengarna inbetalas till. Vadå förvaltningskonto.

  • Ring pensionsförsäkringen.
  • Hitta ditt och datt och kom ihåg att ta kopior imorgon på jobbet
  • Komma ihåg att nämna att Storebrors skattekort inte kan hittas – kanske ligger det bara elektroniskt, vad vet jag.

Brev från krematoriet. Urnan kan hämtas nu. Fast eftersom farmor och farfar vill med när urnan sänks i jorden så får det vänta till i slutet av september.

  • Ring kyrkogården och hör om det är ok.

Dödsattesten från kyrkan.

  • Ta kopia till farmor som släktforskar – hon ville ha en kopia.

Till fastighetsmäklaren ska det letas reda på en massa dokument.

  • Åk till Ex-residenset på torsdag och leta. Suck.

Från banken har jag fått papper om investering. Och har blivit lite tveksam om aktiemarknaden är sån att det är klokt att investera nu… Eller bör jag vänta?

  • Skit i att skriva under, ring banken och be om uppskov. Det är en dag imorgon också.

Och så en sak som inte alls kom i nåt kuvert, men som jag måste komma ihåg i alla fall. Ring Kusinen och kom överens om hur nästa helg ska fixas. Då ska hon transporteras hit, med fågel och allt, för att bo här en dryg vecka medan jag reser på LYXSEMESTER (fast det är motionssemester) till Playitas. Hurra hurra, det är jag värd!

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

4 thoughts on “Djupa andetag”

Det tyckte jag - vad tycker du?

