Lättnad

Visserligen sa advokaten att det var bäst att städa ur Ex-residenset och sälja bostaden tom. Det betyder helt konkret att jag har rätt bråttomt med att få det tömt om det ska fotograferas utan möbler i.

Men jag tänkte lite.

Och så ringde jag till en fastighetsmäklare och frågade. Eftersom jag nu är igång med att sälja ett dödsbo. Möbler eller inga möbler?

Möbler, sa hon. Avgjort möbler. Städa ur och få det till att se mysigt ut.

Inga möbler signalerar bara att ni vill bli av med skiten så fort som möjligt. Så tror köparen att man kan pressa priset…

Så nu ska jag fixa med lite vaser och blommor och jox. Sånt som jag är urusel på men som är så lätt att fixa. Som tur är kommer två väninnor och hjälper i helgen, och de är jättebra på sånt. Att plocka ihop bokhyllor och få Ex-residenset till att se mysigt ut borde inte vara något större problem.

Och vips har jag köpt mig några veckor – precis vad jag behöver till att få ro i magen nog att veta att jag kan komma hem från semestern utan att ha behövt stressa ihjäl mig innan.

Farmor och farfar hinner hem från deras semester, fast om de är till nån hjälp tvivlar jag på. Farmor ska operera knät så det är minimalt vad hon kan göra för att hjälpa.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

8 reaktioner till “Lättnad”

  1. Det jag hört är: Möblerat, men luftigt (alltså inte trångt), inga personliga pryttlar, men rent och väldoftande, blommor och frukt.

    En kompis kostade på sig stylist (tror t o m det ingick i den dyre mäklarens tjänster). Och hon fick fylla på med piffiga prydnadskuddar till förbannelse, minns jag. Högar i soffor, fåtöljer, sängar…

    Med möbler ser man bättre storleken på rummen, o kan föreställa sig sina egna möbler på plats. Men om det är belamrat ser det mindre ut.

    Man ser ju resultaten på Hemnet, blir förvånad om man nån enstaka gång ser ett bebott hem… 😉

    Gilla

    1. Exakt. Nu är Ex-residenset inte ämne till nåt Hemnet – ett mindre radhus med två sovrum. Men nog kan vi piffa lite med det jag har. Tygskynken, blommor, kuddar. En snygg duk. Ett par skålar och prydnadssaker. Jag skiter i frukten – den blir bara dålig 🙂

      Gilla

  2. Möbler är tydligen alltid att föredra. Som jag städade stadshuset ju hela julledigheten för visningarna som komma skulle under våren.
    Men sålt blev det och bra betalt fick hyresvärdinnan 🙂

    Gilla

    1. Jag är en jäkel på fruktskålar 😆
      Allvarligt – vi ska gå igenom bokhyllorna, röja i sovrummet och i kontoret. Badrummet fräschas upp, köket görs snyggare än det är. Vardagsrummet piffas lite. Utan frukt 😀

      Liked by 1 person

Det tyckte jag - vad tycker du?

