Och plötsligt känner jag mig ”love-bombed”

Snälla kommentarer till mitt ledsna Facebook inlägg. Tack alla goa.

Chefen ringer och var bekymrad när jag skrev att jag stannar hemma för att jag kraschat lite igen.

Fyra hjälpare på lördag till att bära grejor till återvinningscentralen och sen åka till Ex-residenset med flyttlådor och få en uppfattning om vad som ska göras där. Kanske till och med byta ut hans sängar mot min – det skulle ju vara för läckert att få det gjort med en gång.

Också fyra hjälpare på söndag som framför allt kan sånt där med pynt och … fruktskålar 😉 Det känns som om det här med att röja hus är ett överskådligt projekt, vilket jag absolut inte tyckte för bara ett par dagar sen. ❤ Hurra för vänner och för att våga be om hjälp.

En promenad i lätt joggingtakt med mina två hundar samt grannen längst bort i radens hund, ska vi kalla henne Fru Festprissa? Hon var med till min fest – för er som var med. En jättesöt liten tik som var hur överenergisk som helst – vi gick (eller snarare sprang) en lång promenad (efter den låååååååååååååånga promenad som jag gått tidigare på dagen kändes det lite i benen!) och nu är jag klar att gå och lägga mig så småningom.

Det här är livet.

Det ska kännas. Ibland känns det med tårar och ibland med hjärtesnörp för att folk är så snälla. Men det känns, och det är huvudsaken. Vi lever och det känns att vi lever.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

3 thoughts on “Och plötsligt känner jag mig ”love-bombed””

  1. Mycket hjärtsnörp blir det. Och ja röja hus är mer än man tror. Rocco hade bland annat en verkstad belamrad med grejer över en meter upo från golvet. Inte en golvyta ledig. Fatta hur glad jag var när containern kom. Vi fyllde alltså en sån där skitstor container med bråte utan att visa huset annat än normalmöblerat ☺.

    Gilla

    1. Skräm mig inte… Jag har skrivit ”2-do” listan nyss – det är ganska mycket som ska göras. Flyttlådor får jag låna på jobbet – ”låna” – och så får jag se hur länge jag ”lånar” dem… 😉

      Liked by 1 person

Det tyckte jag - vad tycker du?

