Hjärtesnörp på max

Först kom Mollys matte.

Tillsammans med henne och brorsorna bar vi ner jox efter grej efter grunka från Hönsgårdens vind, alltihop skulle slängas. Resultatet var fantastiskt. Ett nästan överskådligt vindsrum! 🙂

Sen kom Mollys mattes man, tillsammans med Långa träningskompisen och hennes man, en stor bil och en släpvagn. I den lastades snabbt allting som stod på trottoaren (tack för att det inte regnade just då) och de tre åkte iväg medan Mollys matte och jag monterade ner min säng och bar ned den också.

De tre kom tillbaka, vi lastade sängen på släpvagnen, fikade och åkte till Exet. Där bytte vi ut sängarna – Exets sängar kördes hem till mig.

Männen bar upp sängarna till mitt sovrum, och sen åkte de hem.

Jag körde tillbaka till Ex-residenset, möttes av Mollys matte, Långa träningskompisen, Väninnan och Lillebrors klasskompis mamma, som förresten också är en träningskompis.

Där packade vi undan grejor och grunkor i rasande fart. Samtliga fyra kvinnor utom jag är ena jäklar på hur det kan göras snyggt, så de fick möblera Ex-residenset efter eget huvud medan jag gick runt och försökte få nån slags överblick.

När vi åkte hem två timmar senare var hallen röjd. Badrummet liknade en miljon i förhållande till tidigare. Exets sovrum var omgjort till barn-sovrum + kontor. Kontoret var omgjort till vuxensovrum. Vardagsrummet var minst sagt rörigt, och i köket hade de påbörjat det stora jobbet med att plocka ur skåpen.

De flesta flyttlådorna, TVn, datorn och en massa annat blev packat in i bilarna och burna upp på Hönsgårdens vind.

Jag är mer än nöjd med våra framsteg.

Det känns som om vi hinner med det vi ska.

Imorgon – om det inte regnar lika välsignat som idag… Då ska någon röja i trädgården. Någon ska packa ihop i förrådet. Någon ska packa ihop köket. Någon ta itu med Exets kläder. Städskåpet. Hyllan i det numera omgjorda vuxensovrummet. Den numera avlidna ormens byrå ska slängas.

Sen är det klart till att en fastighetsmäklare kan komma och se huset, sätta ett ordentligt pris och så kör den cirkusen.

Jag är lättad. Mer än lättad. Jag känner mig så otroligt tacksam att det känns i hjärtat. Hela tiden. Tack alla vänner, och imorgon kommer det nya. ❤

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

En reaktion till “Hjärtesnörp på max”

Det tyckte jag - vad tycker du?

