Hemma igen

Tvärnit in i vardagen med tidig väckning, hundpromenad.

Jobb och möten.

Behandling hos den Skäggige. En särskilt blid behandling eftersom jag sträckt en muskel i bröstet – inte genom att motionera, nejdå. Jag tog genvägen över ett staket bärandes på en femliters vattendunk och kom till att göra ett extra-dumt vrid på överkroppen, och sträckte mig. Hoppsan. Aj.

Lunch hemma.

Eftermiddag på jobb. Fler möten.

Handla.

Hem och slänga in varorna i kylskåpet, och medan Storebror tog ut hundarna gick Favoritgrannen och jag till skolan för föräldramöte.Träningskompisen H som var med på Playitas var med – det var skönt att se henne. (Lite som en bekräftelse på att Playitas faktiskt har hänt och inte bara är nåt jag inbillat mig… Ett dygn senare känns det så långt borta)  Också Lillebror och hans årskull var med – de visade bilder och presenterade deras Bornholmsprojekt. Och medan det senaste föräldramötet gav energi så att det sprakade satt jag den här gången och blev lite tvär och irriterad. Inte första gången med de föräldrarna. Jag vet inte vad det är som gör mig så stirrig med dem.

Och så hundpromenad igen. I regn den här gången.

Lösenordsskyddat inlägg följer.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

Det tyckte jag - vad tycker du?

