Påminn mig

Om ni nån gång skulle se mig försöka ta en genväg över ett staket bärandes en femliters vattendunk, så säg till mig att låta bli…

Jag har fortfarande nånting så pillemariskt ont med armen i vissa vinklar. Hosta går inte. Inte nysa heller. Snyta mig är hemskt.

Det är inne i själva bröstet, vid ett muskelfäste. Och dessutom så ”knäcker” det vid djupa andetag, så där som när man försöker knäcka fingrar eller tår och det inte blir nåt knäck, bara ett gupp liksom. Så känns det i bröstet när jag andas. Inte sunt…

Och igår tränade jag för säkerhets skull. Nog inte så smart det heller, fast jag hoppade över de flesta arm-övningar. (Pull-ups går till exempel rakt i det onda muskelfästet, så dem hoppade jag över)

Nu har jag lovat mig själv vila. Bara springa och cykla får jag, intill det inte gör ont mer, eller intill den Skäggige ger andra instruktioner.

(Men det är så tråååååååååkigt att vila.Särskilt när jag har tränat non-stop en hel vecka…)

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

Det tyckte jag - vad tycker du?

