Lördagsenergi

I morse använde jag min energi på att leta i lådor istället för att åka ut i skogen och träna. Felprioritering naturligtvis, trots att jag hittade de papper jag sökte (det är till försäljningen av Exets hus…)

Jag är en snällare och gladare människa om jag får träna.

Men. Tur att det finns en långhårig gräsmatta och två äventyrslystna hundar som jag kan använda min energi på.

Och två pojkar som till och med kunde lockas med ut och handla mitt på dagen. Pulled pork – det drar. Så att säga. Storebror önskade – och jag gör gärna. Men han får hjälpa till. Det var Exets favoritmat, och det är klart att det ger minnen och längtan, sånt.

Jag har röjt lite i köket, satt igång en tvättmaskin. Marinerat kycklinglår till middag. Och så gräsmattan, som sagt. Suttit ute på trottoaren och pratat med Favoritgrannen. Rensat ogräs i häcken runt omkring parkeringsplatsen. Skrivit till advokaten och meddelat att jag hittat en massa viktiga papper.

Till och med har jag hittat igen netflix – jag tror inte jag sett en film sen i somras, den där veckan när jag var ensam hemma och ungar och hundar var hos Exet. För tusen evigheter sedan. I början på juli.

Nu ser jag Blacklist. Och ögonen hänger trött efter ett och ett halvt avsnitt, jag är klar att gå och lägga mig (klockan halv nio en lördag?!?) Tror att jag får ta ut hundarna på sena kvällsturen och sen drar jag mig upp i säng.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

Det tyckte jag - vad tycker du?

