Även tummar kan göra ont när den Skäggige får fatt i dem

I alla fall den högra, för det var den jag jobbat hårdast med igår, när jag rensade altanen för mossa.

Den Skäggige tog helt enkelt upp sin fot, och borrade ner hälen i mitt tumgrepp. Därefter försökte han mobilisera mina leder medan jag hojtade, tjoade och flämtade av smärta – för j…….. så ont det gjorde.

hand3

Så fick nacken sig en rejäl omgång. Vänstra vaden (ajajajajajaj) och till sist ryggen.

Men tröstorden till sist var sköna att höra – ”du är VÄLDIGT mycket mjukare och smidigare nu än när vi började. Kanske upplever du att du har mer ont, men det är ditt kroppsmedvetande som fått sig ett ordentligt ryck uppåt. Du känner mer nu än förut – och jag lovar dig, du HAR mindre ont än du haft tidigare. Du har bara blivit så mycket smidigare nu att du känner av spänningar mycket tidigare än du gjort förut. Och du gör det bra, Irrhönan. Du gör det fantastiskt bra.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

2 reaktioner till “Även tummar kan göra ont när den Skäggige får fatt i dem”

Det tyckte jag - vad tycker du?

