Kasta sten i glashus

Jag, som är omringad av advokater varenda dag på jobbet, håller nu på att spy på dem. Yrkesmässigt alltså.

Barnens advokat – han som klarar Exets arv och husförsäljning – har lämnat ärendet till sin sekreterare. Som jag har skrivit till tre gånger utan att få svar. Idag ringde jag – men fick inte svar i alla fall.

Vi ska träffas, sa han redan första gången vi sågs. Alltså till ett ”bomöte”. Som de inkallar till. Med 14 dagars varsel, sa sekreteraren nu. Och när jag tjatade om det inte kunde bli tidigare så tittade hon i kalendrarna och gjorde en tabbe – ”kanske advokaten kan redan imorgon?” sa hon, men att hon skulle ringa upp mig när hon visste.

Fem minuter senare får jag mail om att de kan hålla möte den 8 oktober. En dag jag naturligtvis inte kan. 😦

Sätt nu Ex-residenset till försäljning. Kom igång lite. Så det kan bli sålt fortast möjligt och vi kan avsluta det här trista administrativa arbetet. Och jag slipper se mina söners arv ätas upp av advokatlöner.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

Det tyckte jag - vad tycker du?

