Så börjar lördagen

Fördelen att börja helgen med min normala rivstart – träningen – är att dagen blir så fantastiskt öppen för projekt och allt är liksom framför en.

Lördag förmiddag finner du Irrhönan framför datorn i köket med en kopp te (fortfarande inget kaffesug – har varit utan kaffe i sen mitten av juni) och ett par mackor. Iklädd svettiga och ganska skitiga träniningskläder. Oduschad och håret klibbigt. Kroppen trött men nöjd efter morgonens träning.

Här skrivs listor på vad som ska handlas. Brorsorna delges dagens planer och hörs i deras egna projekt. Klockan ett-två nånting ska vi åka till farmor och farfar och fika. Innan dess ska jag duscha, och dammsugaren ska få motion och likaså golvmoppen.

Jag ska ta bilder av min soffa och hylla och lägga ut annonser. Så småningom ska vi byta ut bägge mot Exets. Brorsorna ville det. Jag vill det brorsorna vill. 🙂

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

One thought on “Så börjar lördagen”

Det tyckte jag - vad tycker du?

