Storebror som stortrivs

Många undrar hur det går med oss. Hur ungarna har det. Hur de tar allting. De har det ganska bra.

Storebror särskilt. Han stortrivs på sin nya skola, i sina nya klasser. Jo, klasser. Han har en dansk-klass och en matematik och engelska-klass. Särskilt den senare trivs han med.

Inte en enda dag har han varit frånvarande sen den 10 augusti. Inte ett enda migränanfall. Ingen huvudvärk. Inget magont. Förmodligen är det all oro för pappa som släppt nu. En spänning som inte är kvar längre. Visserligen saknar han pappa men sjukdomarna saknar han inte. Jag förstår honom.

Igår var Storebror och jag uppe på vinden och letade ibland alla flyttlådorna. Efter en tomteluva. I en vecka nånting har Storebror gått och önskat sina klasskamrater och andra ”god jul”. Han spelar ”Last Christmas” för alla som vill höra på och han rufsar runt i folks hår och frågar vad de önskar sig i julklapp. Och nu med tomteluva på.

Jag skrattar och njuter av hans energi. Storebror som alltid varit den tysta, stilla och tillbakadragna pojken, nu blomstrar han och det är härligt att se och uppleva.

Jag hoppas att Exet sitter på sitt moln och ser sin äldste son stortrivas. Jag hoppas det.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

4 reaktioner till “Storebror som stortrivs”

Det tyckte jag - vad tycker du?

