Hur Lillebror har det…

Stundtals bra. Stundtals inte särskilt bra. Om det är huvudet och tankarna som spökar eller ej, det låter jag vara osagt.

Just precis idag har han varit hemma med illamående och magont. (Men som jag förstår det har det varit lite magsjuka runtomkring. Hoppas vi slipper sånt.)

Han är lite tonårsbutter och ganska svår att prata med. Ibland. Ibland kommer han glädjestrålande nerför trappan och kramar om mig, och berättar nånting roligt som hänt. I skolan, i ett spel, bland vännerna. Men det är så det är att vara fjorton år.

Det är ett minfält att vara tillsammans med honom, men det har det alltid varit. Det är så otroligt lätt att vi två missförstår varann – det gäller att vara noga och kolla förväntningar hela tiden. Och jag glömmer och han glömmer och så blir det kaos och sura miner. Suck.

Jag piskar mig själv att vara tydlig. Övertydlig. Fast då blir han sur för han är väl ingen barnunge heller.

Som nyss. När jag berättade att en av mina presenter från födelsedagen var en middag och bio-biljetter så var han helt med på idén. James Bond 007. Absolut.

Nu, när jag kan boka, säger han att han egentligen inte vill med. Att Storebror och jag kan gå själva. Jajaja. Jag har bokat åt oss alla tre, vi går alla tre. Så får vi se. Jag är rätt säker på att han sett alla 007 filmerna tillsammans med sin far, det kan vara det som trycker.

Men det är ingen idé att fråga. Än. Det kommer nog ett tillfälle.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

2 thoughts on “Hur Lillebror har det…”

Det tyckte jag - vad tycker du?

