Jahapp. Det ska vara på det viset.

Med viss tveksamhet inför brorsornas entusiasm har jag planerat ett par dagars höstlov hos min syster vid Kinnekulle. Upp lördag, hem tisdag.

Jag tänkte att det kunde vara en lagom dosis lantluft och djurrike till mina datorfixerade ungar. När det nu skulle vara så, att vi skulle åka till Syrran. För det var de med på.

Intill häromdagen.

Nu stundar avfärd imorgon, och mindre entusiastiska ungar får man leta länge efter. Tur att de inte vet att Syrran har planerat att de ska köra med röjsågen åt henne. Till exempel. Det finns hur mycket jobb som helst att göra, jag hoppas att vi kan hjälpa lite och inte bara vara gäster och sura tonåringar.

Äsch, det ordnar sig bara vi kommer iväg. Om inte annat lär det bli roligt att hålla reda på hundarna, som inte bara ska träffa deras hundpolare (den ene i alla fall) utan katter, ankor, kaniner, hästar och vad vet jag. Det ska nog bli kul.

(Om inte annat blir det kul att komma hem på tisdag… :-/ )

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

7 reaktioner till “Jahapp. Det ska vara på det viset.”

  1. Jag som då har äran att ha träffat syrran med tillhörande tonårsdotter vet ju att hon har erfarenhet av motsträviga telningat i tonåren 😉
    Dina välartade söner lär inte bli något problem för henne!

    Liked by 1 person

Det tyckte jag - vad tycker du?

