En ren tvättstuga senare

Först tog jag itu med innehållet i de korgar, som jag har ståendes på hyllan i tvättstugan. Rensade och slängde jox och grejor som jag inte visste att jag hade och definitivt inte behövde.

Sen kastade jag mig över städskåpet, och fyllde trappen med kemikalier. Mina egna och Exets.

Så städade jag skåpet under diskbänken.

Därefter alla kemikalier på sin plats igen – nu någorlunda sorterade. Och städskåpet fylldes igen.

Garderoben/skafferiet tog jag också itu med. Slängde fula glasburkar, sorterade plastjox, slängde gamla matlådor och trasiga termosar. Slängde metall för sig, plast för sig, returburkar i en säck.

Kollade datum på alla burkar och påsar. Slängde och slängde. När mina egna varor var sorterade gick jag igång med de tre plastlådor där jag fyllt Exets torrvaror. Sorterade och slängde och satte på plats.

En låda i köket som jag fyllt med plastpåsar (jag tror Exet hade femton rullar liggande) tömde jag och la påsarna i en av plastlådorna.

I den andra la jag hundmat och hundgodis (och städade hundskåpet också).

Den sista plastlådan fyllde jag med skokräm, skoputs, cykelolja och annat smått och gott som jag haft ståendes i tvättstugan.

Sålunda kan man tillbringa en halv lördag!

Nu känns det skönt. Att ha haft gammal mat ståendes stressar mig – jag vet inte vad jag har och vad jag inte har, och så kan jag varken handla eller låta bli. Nu vet jag. Nu blir det bra.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

En reaktion till “En ren tvättstuga senare”

Det tyckte jag - vad tycker du?

