Fem kilometer hit eller dit eller två gånger om…

Träningen idag var nästan bara spring. Springa till uppvärmning, och springa i olika tempo till träning. I tjugo minuter. I en drygt 400 meter lång uppförsbacke. Ja, det gick förstås nerför emellanåt (i joggingtempo) och sen sprang man igen. Var tanken. Det blidde väl nånting i stil med fem kilometer totalt. Drygt.

Tre och en halv gång uppför den där jäv… backen sprang jag. Och sprang tillbaka till bilarna, kryddat med tre tabata (en var med squat for säkerhets skull – man kunde ju tänka sig att benen inte fått nog med allt springandet?!) och sen var jag trött! Och hungrig. Och skitig.

Hem kom jag till frukost och två pigga vovvar.

De pigga vovvarna ville ut. Och jag tänkte (mätt och nyduschad) att det är en höstvacker dag, jag tar en långpromenad (Nej, jag tänkte faktiskt inte – jag gick bara. Det var skönt och jag gick och lyssnade på radio. Benen gick av sig själva.)

Hundarna knatade på och en timme och fem kilometer senare kom vi tillbaka till Hönsgården.

Ikväll ska jag ut med kompisar – äta middag ska vi, och dansa. Precis hur tänkte jag där? Vilka ben ska jag använda då hade jag tänkt? Och vilken hjärna – den som vaknade imorse vid halv sex snåret är nog ganska trött ikväll, tänker jag.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

En reaktion till “Fem kilometer hit eller dit eller två gånger om…”

Det tyckte jag - vad tycker du?

