Jag säger som Pippi…

– Ett brev!? Till mig!? Ett briktigt rev, jag menar, ett riktigt brev? Det vill jag se först, innan jag tror det.

Men det var riktigt. Och till mig. Från exfrun till en av sommarstugegrannarna, en kvinna som jag alltid haft god kontakt med. Jag har saknat henne enormt sedan de skilde sig och hon slutade vara en fast besökare i sommarstugan. Numera kommer hon förbi och hälsar på hos mamma och pappa nån gång varje sommar. Har jag tur så träffar jag henne.

Hon skriver i brevet att hon tänker mycket på oss, på mig och killarna. Att hon och hennes nye man är på väg till Afrika på semester, och därför tänkt ännu mer på oss. Hon har ju hört mina föräldrar berätta om Kenya i åratal, och pojkarna och jag har ju precis varit där. Nu har hon planterat träd i våra namn, i VI skogen i östafrika – var vet jag inte men tanken är vacker.
image

Liksom tanken på ett riktigt brev i min brevlåda. Med mitt namn på och med frimärken. Handskrivet och med en direkt känsla av att en människa har suttit en stund och tänkt på mig.

Jag saknar brev, jag insåg det idag. Riktiga brev. Att skriva och att få.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

3 reaktioner till “Jag säger som Pippi…”

Det tyckte jag - vad tycker du?

