Kanhända att sommaren har varit skit…


…men det är nåt magiskt över den här hösten. Alla färger som får lov att sitta kvar i skogen. Alla de magiska solupp- och nedgångarna. Frosten om morgonen, och dimman. Jag skyndar mig hem varje dag för att hinna gå långa, energitankande hundpromenader.

I sällskap med Kommissarien och Assistenten skingras tankarna. Jag sträcker på mig. Gör muskel- och ledövningar medan jag går. Rullar med ögonen. Tänjer i nacken. Låter intrycken landa. Den friska luften som nyper i kinderna. Ljudet av lövprassel. Alla färger. Lukten av jord och löv.imageimage image image

 

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

2 thoughts on “Kanhända att sommaren har varit skit…”

Det tyckte jag - vad tycker du?

