om gårdagskvällen, en stormnatt och en solig dag

Grå och blöt var gårdagskvällen. Men varmt och gott hade ungarna och jag det. God mat och efteråt en helgjuten biokväll. Alla tre tyckte mycket om filmen – 007 är ju 007 och jag tyckte inte att jag blev besviken.

Stormig natt blev det. Stormen Freja rev och slet i blad och buskar, och om morgonen stod de flesta av träden kala. Men så gott jag sovit, och för en gångs skull utan drömmar. Konstiga drömmar som jag haft på senaste tiden, om allt från kollegor i underliga sammanhang till dåliga samvetsdrömmar om Exet.

Solig dag blev det. Och jag möter dagen på mitt allra uruslaste humör. Sur, irriterad och trött fräser jag åt barn och hundar.

Dagens reflexion;
Behöver jag verkligen regn och storm för att må bra och vara lugn?

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

7 reaktioner till “om gårdagskvällen, en stormnatt och en solig dag”

Det tyckte jag - vad tycker du?

