Spara eller sälja? Eller – hemska tanke – slänga?

Mina Sendra boots som jag köpte för… tre år sen sisådär? … har jag haft på mig idag. Trots att det att få på mig dem är närmast en omöjlighet, och att få av mig dem är ännu värre. Att gå med dem ger mig skavsår. Nu ett stort ett, på hälen.

Ändå tvekar jag om jag ska göra mig av med dem.

Jag ägde ett par handsydda jodhpurs en gång – till slut blev det de skönaste skor jag nånsin ägt. Men jag minns att resan dit var lång och … ond. Skavsår och ömma hälar och tår. Som jag älskade de skorna.

Igår hittade jag igen Sendra bootsen, tänkte på mina älskade jodhpurs och tänkte ”oj, de här skorna har jag glömt – dyra var de och inte har jag gått med dem alls. Nu är det dags att gå in dem”.

Som sagt.

Nu står jag här och tvekar – med skavsår.

Behålla eller göra mig av med? En skomakare kan göra dem mjukare att ta på sig, men skavsåren lär ju knappast påverkas av det. Och inte nu – nu måste jag vänta innan jag försöker igen. Bara tanken att ta på och av dem för att kunna mjuka upp dem gör ont – det är precis vid skavsåret som de sitter som hårdast. Förstås.

 

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

8 reaktioner till “Spara eller sälja? Eller – hemska tanke – slänga?”

      1. Hm har egentligen 39 men brukar vara bättre med en stl för stor när man kör. Ja det är ju inte bara att kvista förbi och prova heller. Fast å andra sidan vann jag ju en flygresa till Köpenhamn så…

        Gilla

Det tyckte jag - vad tycker du?

