Länge sen det hände

På väg till jobbet blev jag stoppad i en korsning av en kvinna. Jag vevade ner rutan, och hon lutade sig fram mot bilen samtidigt som hon log och öppnade bildörren.

Åh, du kan väl skjutsa mig till stationen”, sa hon, ”jag är så himla försenad och desperat och nu tänkte jag – nej, jag PROVAR att lifta, och du är ju kvinna och ser hederlig ut

Tre minuter senare stod hon – glad och tacksam – på perrongen. Hon hann med sitt tåg, förhoppningsvis också sitt viktiga möte och jag kände att jag gjort en god gärning. 😀

Det är längesen jag tog upp liftare!

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

4 reaktioner till “Länge sen det hände”

  1. Ibland händer det, jag har också gjort det vid några enstaka tillfällen.
    Man känner sig god i hjärtat när man fått hjälpa till 🙂

    Gilla

Det tyckte jag - vad tycker du?

