Hade det inte varit nollgradigt

Så hade här legat en halvmeter snö. Minst. Nu ligger det ”bara” cirka 25 cm. Bara.

Stigarna har gåtts till lite, och den amputerade morgonrundan blev till en lite längre lunchrunda. Längs stigen/cykelvägen har vi klättrat över och under träd, böjt bort grenar, förundrats över snötyngden och skakat på huvudena åt all snön.

Favoritgrannen, hennes man och jag har skottat snö runt om våra bilar och på trottoaren. Vi har suckat åt blötan och fasats åt de av DMI utlovade minusgraderna inatt och hela dagen imorgon. Ett dygn med minusgrader ovanpå all denna blötsnö låter minst sagt… lovande. *not*

En sak är 100% säker. Jag jobbar hemifrån imorgon. Jag tänker inte ge mig ut i det här vädret tillsammans med Köpenhamns morgonrusningstrafik på sommardäck. Trots att Tant Fjant har vinterdäck på så är det ju ingen garanti för nånting som helst eftersom ingen jävel i det här landet har lärt att köra i snö, och därför inte håller avstånden.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

2 thoughts on “Hade det inte varit nollgradigt”

Det tyckte jag - vad tycker du?

