Ibland tänker jag på Trollkarlen

…och då tänker jag på att jag behöver bli bättre på sånt som jag övade mig på när det begav sig hos honom.

Där jag sätter mitt fokus skapar jag mina resultat.

Hjärnan gör vad jag ber den om.

Det här eviga energiläckande trötthetsfenomenet som jag lider av just nu, det kan omöjligt bli bättre när jag fokuserar på sånt som gör mig ledsen, trött och uppgiven och med ett mantra som heter ”jagärsåtrött jagärsåtrött” så lär det inte gå i längden.

Det räcker liksom inte med en Skäggig välgörare som petar på mig en gång varannan vecka, jag behöver mer och gladare input.

Och vem skapar sån input?

Jag själv.

Hem och skriva gladlistor. Fast inte ikväll. Ikväll ska jag faktiskt göra sånt som gör mig glad. Jag ska träffa min ”äldsta” väninna från gymnasietiden, och vi ska ut och äta. 🙂

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

3 reaktioner till “Ibland tänker jag på Trollkarlen”

  1. Bra med middag! Det känns ibland som om du så sällan gör vuxensaker på egen hand (förutom träning och hundar) och att det kanske blivit så senaste åren när allt låg på dig. Tror att du behöver skratta mer med dina vänner. Hoppas att ni får riktigt god mat och en trevlig kväll 😊
    Fast Gun sa ”hon kanske vill ha det just så som hon har det” och så kan det vara. Jag tänkte mest att du behöver skratta så mkt att du sover gott en hel natt!

    Gilla

Det tyckte jag - vad tycker du?

