Ljuvlig lyx – och jag är oändligt tacksam

En välkomnande receptionist som visade vägen upp tredje våningen

En badrock och tofflor som hänger och väntade på mig

En kopp julte och lite nötter och torkad frukt

En väntan på min behandlare i lugn, lyxig omgivning

En sprudlande glad behandlare som förde mig till sitt behandlingsrum

Ett mörkt rum med meditationsmusik

En stol med en balja

En Irrhöna i stolen. Fötterna i baljan. En kanna med ljummet vatten hälldes i

En fot i taget som smordes, först med peeling och sen olja. Torkades omsorgsfullt och masserades mjukt

Med mjuka fötter bjöds jag upp på behandlingsbänken

Ryggen fick samma behandling. Peeling, olja och massage. Ljuvligt är bara förnamnet

Nöjd Irrhöna vändes om. Liggandes på rygg och omsorgsfullt omstoppad bland filtar och mjuk kudde i nacken

Ansiktsrensning. Med mjuka händer, väldoftande krämer och blid massage

Inpackning i varma, våta handdukar. Varje gång bad hon mig ta tre djupa andetag. Varje gång tryckte hon på bröstkorgen så att luften ”gick ur mig”

Mera krämer

Massage av ansiktet

Mera inpackningar

Ansiktsmask påförd med lätt hand och mjuk pensel (men vad vet jag – jag blundade bara, och njöt)

Kräm på händer och fötter

Massage av hårbotten, axlar och nacke,så ljuvligt skönt att jag nästan somnade

Olja i håret

Ansiktsmasken avlägsnades, fler varma våta handdukar, fler krämer, fler djupa andetag

Till sist ett glas vatten och ord om att hon hoppades att jag njutit

OM. Som jag njöt!

Ironiskt nog gick jag ut på gatan, tog buss och tåg hem i sällskap med en förfärlig huvudvärk. Men efter en liter vatten, ett par huvudvärkstabletter, ett äpple och en macka så mådde jag bättre igen.

Kvar är babyhuden. Doften av citron. Oljan i håret. Tröttheten, den behagliga.

Tack igen, bloggvänner. Det här skulle jag kunna unna mig med jämna mellanrum, det är er förtjänst. 😀

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

3 reaktioner till “Ljuvlig lyx – och jag är oändligt tacksam”

  1. Kan inte komma på någon som har förtjänat det mer än du!
    Låter helt underbart och jag hoppas att det sitter i några dagar.

    Julkram kära du! ❤

    Gilla

Det tyckte jag - vad tycker du?

