Här julstökas

Större delen av dagen har tillbringats i köket. Här har kokats skinka och bakats grönkålspaté bland annat. Och mor fixade kyckling i ugn medan jag åkte till träningen (synnerligen välbehövligt kände jag).

Imorgon kör vi svenskt julbord till frukost/lunch och danskt julbord till middag. Vi lär inte svälta ihjäl precis.

Mitt på dagen går vi en promenad till kyrkan och lägger en krans på Exets grav. En ny tradition i våra liv. Resten av livet.

Det blir mina söner, mina föräldrar, min bästa väninna och hennes dotter, mina hundar och så jag.

En finfin julafton kommer det att bli. Det kan inte bli annat.

Riktigt god jul på er allihop.

 

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

8 reaktioner till “Här julstökas”

      1. Perfekt! Ha en fantastisk jul nu! Jag tänkte leasa ut sonen när vi fikar – den enda tid vi har att passa då är middag kl 20 😊

        Gilla

Det tyckte jag - vad tycker du?

