Prioritering

Ibland pratas det om hur svårt det är att välja. Att prioritera rätt. Om det egentligen är så lätt.

Idag var det både lätt och rätt.

Jag gick arm i arm med min mor på Strøget. Lät henne köpa en klänning åt mig på Gudrun Sjödén. Min födelsedagspresent om två veckor.

Jag lät min far välja en ny ryggsäck i födelsedagspresent till sig istället för sin gamla utslitna.

Bjöd på lunch i Torvehallarna och frossade i smørrebrød. Rostbiff, rödspättefilé och flæskesteg. Så gott det är, så mysigt det var.

Och gårdagskvällens Tivoli-magi hängde kvar och jag kände hur rätt jag prioriterat.

Här står de, mor och far min.

Att välja mina föräldrar istället för att jobba.

Jag får hugga i i helgen istället. Det går nog alltsammans.

Tivoli-magi. Vilket passande ord.  Precis så var det.

image

image

 

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

3 reaktioner till “Prioritering”

Det tyckte jag - vad tycker du?

