Stackars Kommissarien

Igår borstade jag honom i en hel timme, och idag skulle jag tvärkolla varför hans svans såg så konstig ut.

Till saken hör att jag har behandlat dem för rävskabb (igen – det är ett knappt år sen sist) nu i juldagarna, men det fortsätter att klia på dem, stackarna.

När jag tittar på svansen ser jag att den har knäckts av! Den hänger i 90 graders vinkel och det är ett stort sår i själva knäcket. Och jag antar att det är benet jag känner som är vasst… 😦

Han har inte ont när jag klämmer, men de stora tovor som han har på svansen har jag låtit bli att kamma ut, och så har han fått på sig den förhatliga kragen så han inte kan fortsätta klia. För jag antar att han har kliat, bitit och dragit och så har svansen knäckts… Låter otroligt men jag kan inte se hur det ska ha kunnat hända på annat vis.

Imorgon är det jag som ringer veterinären… 😦

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

7 reaktioner till “Stackars Kommissarien”

Det tyckte jag - vad tycker du?

