Tur att det går två lediga dagar på en helg

De har lördagarna har det med att försvinna fantastiskt fort!

Träning imorse – den första med min nya löpstil – det gick väl sisådär men jag kom iväg och det är huvudsaken. En ny medlem i gruppen var lite tveksam till träningen – det är ju snö på marken! – men vi garvade medlemmar skrattade och försäkrade att det är tusen gånger trevligare att träna i snö än regn!

Och det var det också.

Hem och åt frukost med de nyss uppstigna pojkarna. För en gångs skull blev det lördagsfrukost med samtliga deltagande runt om köksbordet. Det är en ovanlighet numera… Alltså frukost. Middag äter vi samlat när vi är hemma.

Efteråt dusch och hårtvätt, och sen ut med vovvarna. Jajaja, frost och snö och vått hår, men jag flätade ihop det och stoppade in flätan i huvan. Det gick bra.

En tur med bilen till Exresidenset för att skotta snö och för att handla.

När det är gjort och Irrhönan hemkommen så fixas nån slags lunch på blåbärssoppa (en sällan förekommande lyx i Hönsgården – det finns inte att få tag på i Danmark!) och nu sitter jag och hoppas att hundarna inte vill rastas på ett par tre timmar. Jag behöver sitta ner nu!

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

2 reaktioner till “Tur att det går två lediga dagar på en helg”

Det tyckte jag - vad tycker du?

