Fastlåst

Jag anade att jag ”satt fast” men att det skulle vara så svårt att ”lossna” för den Skäggige var ändå en överraskning.

För första gången var jag tvungen att be honom bryta. Det gjorde för ont. Och nu HAR jag ont. Mest ont i det ben som inte fick en omgång, ironiskt nog. Hans knä borrat in i först mitt lår och sen i vaden, det var trots allt lite för magstarkt. Inte på grund av tyngden egentligen, utan mer punkten han vilade tyngden på. Den muskel som låst sig. Och hur konstigt det än må låta så går jag aldrig ifrån den Skäggige med blåmärken. (Man kunde ju tänka sig att det skulle sluta i blåmärken att ha en 70/80 kilos man ”vilandes” ovanpå sig. Men icke. Inga blåmärken. Bara muskelömhet.

Så ikväll hoppar jag över träningen. Inte gladeligen, för jag hade hellre tränat än stannat hemma, men min kropp kommer att tacka mig. 🙂

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

4 reaktioner till “Fastlåst”

    1. Jag antar att det är en blåstämpling av hans behandlingar. Han vet exakt hur han ska göra för att inte ge en blåmärken. Alltså bara sättet han tar fatt på… Om jag gjorde likadant på nån annan (rättare sagt: om jag försökte, för jag kan inte göra det han gör) så skulle den människan få ett sjujäkla blåmärke. För så hårt tar han fatt.

      Liked by 1 person

Det tyckte jag - vad tycker du?

