51 burpees senare

Nu VET jag att jag är knäpp. Och jag tränar med idel knäppa människor.

Det stönades och stånkades och emellanåt hördes muttrandes om ”födelsedag” och ”Irrhönan” och … sånt. Jag försökte mig på att ge min ålder i rabatt, men det gick inte vår pigga tränare på, tyvärr. Så 51 burpees blev det till, bara i uppvärmningen.

Sen stånkade vi vidare med 40 mountain climbs (nästan värre än burpees, men bara nästan), 40 mountain runners och 20 dips. Och en liten löprunda. Alldeles lagom liten för mig att öva ny teknik på. Jag som har varit urdålig till att öva sen workshoppen för nu en vecka sen. Jo, jag har övat varje dag men kanske en minut varje dag och inte tio, som coachen rekommenderade.

Hursomhelst.

Efter träningen hämtade jag pojkarna och så gick vi på restaurang och åt sushi. Mums.

Nu är jag mätt, trött och tämligen belåten med min dag. Trots att mailsystemet strejkade och trots att mitt ID kort plötsligt la av. Det blev en bra dag ändå. Mycket tack vare sol och blå himmel, tänk vilken skillnade det gör med lite sol.

Bara hundarna får gå sin sväng så blir de belåtna de med.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

One thought on “51 burpees senare”

Det tyckte jag - vad tycker du?

