Man kan ju inte ha flyt jämt

Snön yrde om oss när vi gick morgonpromenaden. Jag menar verkligen YRDE.

Fem centimeter snö skapar ”kaos” i det här landet. Och turen till jobbet i bil som kan ta tjugo minuter på en bra dag tog nu det dubbla. Det mest ironiska var att den sista kilometern tog lika lång tid som de andra nio hade tagit.

Jag parkerade i p-källaren som jag brukar, bytte till finskorna och hamnade i trappuppgången, utlåst mellan två kortläsare. Jag hade glömt att mitt ID-kort slutat fungera – det gjorde det igår. Jag övervägde att gå upp för trappen och ut i snön – i finskorna – men jag hade tur; det kom folk som låste in mig.

Så kom jag upp till kontoret, tog av mig och var klar till att jobba. Men. Datorn? Den låg hemma – den tog jag med hem efter sista mötet igår. Jävlar.

First things first. Vår unga assistent lånade mig sina vinterstövlar och så gick jag ut i snön för att få fixat ett nytt ID-kort (i ett helt annat hus, flera hundra meter bort).

Sen åkte jag hem. Eller rättare sagt förbi Exresidenset och skottade snö. Och hem och skottade snö.

Och så satte jag mig vid köksbordet och tände jobbdatorn – och konstaterar att den har 56% ström och att laddaren ligger…. på jobbet.

Hurra *not* Vilket flyt jag har idag.

Förresten. Nämnde jag att jag ska till tandläkaren senare i eftermiddag? :-/

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

3 thoughts on “Man kan ju inte ha flyt jämt”

Det tyckte jag - vad tycker du?

