Hur man motiverar sig själv…

Under hundpromenaden igår gick jag och tänkte på vad som motiverar mig. Vad jag verkligen vill. Vad som driver mig.

Det gick inte sådär jättebra, faktiskt. Men jag kände väldigt starkt vad jag INTE vill. Vad jag INTE bryr mig om. Och känslan av att behöva stå i denna dumma situation är motivation nog.

Ett hot som hänger över mitt huvud kan vara drivkraft nog att uppnå ett mål, även om jag känner att det skulle vara roligare att motivera mig med en morot än en piska.

Så nu har jag satt mig ett mål. Och definierat en piska. Den piskan kommer att slå mig den sista januari ”om inte…

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

3 reaktioner till “Hur man motiverar sig själv…”

  1. Hot fungerar inte alls på mig, då smiter jag undan och fuskar värre än någonsin eller bara struntar i hela saken.
    Bara man hittar det som fungerar för en själv om man har något ml man vill nå!

    Gilla

Det tyckte jag - vad tycker du?

