Jag är inte så fjong på gelatin

Bre ut gelén” står det i receptet till cheesecake.

Jag hade inte varit så tveksam om det hade stått ”häll

Jag tittar på min passionsfruktssås, som jag har stoppat ett extra blad gelatin i eftersom det vägrade uppföra sig som gelé. Men det är fortfarande inte gelé, utan sås. Tunn sås.

Hur göra? Göra om, göra rätt? Eller går såsen att rädda så att det blir gelé ändå?

Jag törs inte hälla det på kakan i alla fall. Inte än.

Nu testar jag med en stund i kylskåp för att se om det tänker stelna bara aningens aning. Annars får jag väl göra om. Tur att jag köpte extra passionsfrukt.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

3 reaktioner till “Jag är inte så fjong på gelatin”

Det tyckte jag - vad tycker du?

