Kul att få en teori bekräftad

Stegräknare och jag trivs inte så där rasande bra ihop av nån anledning.

Men jag har tänkt tanken och tyckt att nog borde jag kunna skrapa ihop minst 10,000 steg på en normal ”irrhönan-far-runt-som-ett-torrt-skinn” dag. En vanlig dag, alltså.

I ett par dagar har jag gått med iPhonen på mig hela dagen, som stegräknare.

Tolv-och-ett-halvt-tusen steg igår, och drygt tolvtusen idag. Utan att jag har tränat och fortfarande med en halv förkylning i kroppen.

Jag ska göra om experimentet en annan dag, en helfrisk dag och dessutom på en träningsdag. En liten tävling emot mig själv.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

3 reaktioner till “Kul att få en teori bekräftad”

  1. Jag har ju en smartklocka så den räknar bla mina steg. Förvånansvärt ,ånga fler än vad man kan tro. Men jag kan ju heller inte alltid sitta still särskilt länge.

    Gilla

  2. Inte illa! Verkligen inte! En vanlig dag på jobbet blir inte många steg för mig.. måste engagera mig för att komma upp i rörelse. Hur ser dina träningsdagar ut på stegfronten?

    Gilla

Det tyckte jag - vad tycker du?

