Ens väninnors väninnor

Visst är det underbart konstigt att ens väninnor har väninnor som man inte kan med för fem öre. Väninnan höll födelsedagsfest igår, och det blev en rolig dag.

Först var jag till min vanliga träning – jo, nu har förkylningen lämnat mig såpass att nu var det dags. Om det var dags till över fem kilometers löp i snö lär visa sig… 😀 Men roligt var det.

Väninnan väntade med sina väninnor i ”festsalen” på en skola i närheten. Här dansade vi fräck fitness (don’t try this at home) och dans mest à la hiphop (REALLY don’t try this at home – i alla fall inte om du är 50+ och lite ”husmorsstel” i lederna) och sen for vi hem till Väninnan, lagade mat och hade allmänt trevligt. Tio kvinnor runt ett bord – då blir ljudnivån hög och ämnena breda och roliga.

Jag konstaterade också att min Väninnas väninnor inte nödvändigtvis är människor som jag vill umgås med. Personkemi är en förunderlig sak. Att det stämmer mellan två människor gör inte nödvändigtvis att väninnors väninnor har nånting gemensamt.

Hursomhelst. Nu går ett ett år till jag slipper se några av dem. 😀

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

6 thoughts on “Ens väninnors väninnor”

  1. Nämen, hur blev det nu? Att kompisen ser andra sidor eller att människan visar andra sidor när jag inte är med. Hur som, jag ogillar henne mycket, och undviker att umgås när hon är med.

    Gilla

  2. Visst är det märkligt!
    Precis som Maria skriver händer det oftare med vänners partnerval. Men då har de väl blivit förblindade av hormoner kan man ursäkta…
    Med vänner är det ju en annan femma!

    Gilla

Det tyckte jag - vad tycker du?

