Stretcha var det, ja…

Och jag HAR stretchat efter träning. Fast jag känner mig stel som en pinne ändå, dels efter den Skäggiges ”ömma” behandling (ironi ironi ironi) och dels efter min pigga tränares härjande med oss.

Träningskompisen sa på väg dit att hon tycker att jag är duktig som alltid tränar, nästan varenda måndag, onsdag och lördag. Men det handlar om prioritering. Jag prioriterar träningen och planerar mina arbetsdagar och mina lördagar så att jag kan träna. Ibland går det inte och då känns det verkligen som att jag ”offrar” ett träningspass för att göra nånting annat.

Ikväll har vi tränat konstiga styrketräningsövningar, i TRX och utan, i par och enkelvis. Lustiga dip som gjordes med hjälp av träningskompisens knän – medan den ena låg och gjorde situps så ”dippade” den andre med händerna på kompisens knän.

Och stretchade gjorde jag hemma. Också de nya övningarna som den Skäggige lärde mig. Helv… så ont det gör i käkarna. Men det ska bli bättre, säger han. Två gånger om dagen från och med nu, tre andetag per gång. Det tar inte så lång stund och det gör gott. Mest efteråt…

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

3 reaktioner till “Stretcha var det, ja…”

Det tyckte jag - vad tycker du?

