Lyxproblem antar jag

Jag stoppade i en propp i örat och somnade ifrån Lillebrors hojtande igår. Tio i fyra vaknade jag och tänkte att det nog var för att Storebror kom hem.

Ack så jag bedrog mig. Ungen var inte hemma.

Jag höll precis på att ta fram ”oroliga mamman” telefonen och sms’a, när jag hörde honom smyga in genom dörren. Klev upp och önskade välkommen hem, undrade om han haft trevligt – vilket han hade.

Och sen låg jag och vred mig som en liten osovande mask fram till vid åttatiden.

Har man inga problem (med barn som är ute och röjer menar jag) så kan man ju alltid hitta på nånting att oroa sig över så man slipper sova. Sen kan man stiga upp fullständigt medvetslöst trött och ta itu med ännu en dag.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

En reaktion till “Lyxproblem antar jag”

Det tyckte jag - vad tycker du?

