”Det är henne här du ska hälsa välkommen”…

…säger den Skäggige medan han pressar handloven ner i mitt lår och med andra handens armbåge håller ner bröstkorgen medan han trycker på en punkt i halsen.

Det han menar är att den som gömmer sig innanför pansaret, bakom låsta muskler och leder i hals, bröst och mage är den sanna Irrhönan. Det är hon som inte behöveer styra och ställa, och hon som kan lita på livet – att andra också kan och att det inte bara är hon.

Det gör så fruktansvärt ont att jag skriker rakt ut. Spänner mig som en båge, spänner halsen och bröstet framför allt.

Och han slår på bröstkorgen och ryter åt mig att släppa taget. Att här är det han som bestämmer och just nu behöver jag inte göra mer än att lita på honom och slappna av.

När han lättar på trycker kommer tårarna. Jag gråter lite mot hans axel och det är bara skönt.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

8 thoughts on “”Det är henne här du ska hälsa välkommen”…”

  1. Men vad är det för något som han jobbar med egentligen? Jag har aldrig hört talas om något liknande även om jag läst om folk som läst boken Fifty shades of grey :-O

    Gilla

    1. Han är bland annat utbildad inom en slags massageteknik som heter ”body self development system”

      Everyone has a childhood baggage, but regardless whether due to physical or emotional stresses or stress caused by foods and an unhealthy environment, those issues will improve after a body cleanse session.

      We apply methods based on a large number of well-tested theories that have successfully changed the lives of many people.

      The technique is mastered by a combination of muscle massage, joint mobilization, pulsating movements, breathing techniques and the specific aku/zone press of Body SDS.

      Above all, the unique combination of Body SDS methods will boost your circulation and activate perfusion in your body. This in turn will make it easier to relieve your muscular tensions, tendon inflammations and joint swelling. Once tensions are relieved, your blood circulation will improve, thus promoting a cleansing effect both physically and mentally.

      Using their empathy and their anatomical knowledge, our therapists will go in and palpate where the fundamental issues are rooted. That way, the therapist can treat your exposed and vulnerable areas. Our basic attitude is that all parts of the body are interconnected, so we always work on the whole body. For instance, a very concrete knee injury may very well be connected with an irritable bowel.

      Gilla

      1. Intressant! Fast jag skulle aldrig gå till en sån men det är ju bra att det finns för folk som behöver. Det finns så många saker att jag blir helt yr. Hur hittade du just honom?

        Gilla

        1. Det var inte alls meningen att jag skulle gå hos honom så länge! Det var för ett år sedan, när jag hade rejält ont i ett knä plus att jag hade vrickat foten ett par tre gånger att en av mina träningskompisar sa ”du ska gå till den Skäggige, han fixar det där”. Och första gången jag var hos honom fixade han min fot helt, och efter andra gången var det knä-onda ett minne blott. Och så gick han igång med min nacke och axlar. Och hela mitt försvarssystem – det psykiska. Utan honom hade jag inte orkat det här året. Jo, jag hade orkat men frågan är om jag inte blivit sjukskriven för stress.

          Liked by 1 person

    1. Jag skulle inte tordas titta… Det räcker att lägga kroppen i hans händer… Jag blundar!
      När jag kom idag höll han på att avrunda en behandling. Han stod på karln.
      Jag tror inte att sånt ägnar sig till en video – han skulle inte få fler patienter… 😉

      Gilla

      1. Hujamej, nej, då skulle han nog få bomma igen verksamheten 😉
        Skönt för dig att du hittat något som du tror på ändå!
        Själv om jag känner att jag behöver mjuka upp mig vet jag ju vilken terapisort som passar mig och kommer i så fall att vända mig till en sådan filur 😛

        Gilla

        1. Det kom in en kollega så jag fick ju inte skrivit klart här :/
          ”Min” terapisort heter Bowenterapi. Det är betydligt lugnare men det passade mig väldigt bra de gånger jag provat, och det hade avsedd effekt på ryggont och sträckt nacke som jag hade då.

          Gilla

Det tyckte jag - vad tycker du?

