Skvallerbytta bing bång

Efter att jag träffar Tjocka Gubben med sin hund och får veta ”det senaste” som han bubblar för att berätta, så tänker jag på vad det är hos honom som gör att han känner att han MÅSTE berätta allting om alla.

Mannen som Tjocka Gubben berättade om – en hundägare jag känner rätt väl – kanske inte ville att detaljer från hans läkarundersökning skulle berättas, och kanske hade velat berätta om sin cancerdiagnos själv för mig.

För Tjocka Gubben berättar jag aldrig nånting som jag inte kan tåla att höra återberättas för och av andra.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

5 thoughts on “Skvallerbytta bing bång”

  1. En inte så trevlig egenskap, skvallrighet… men rätt så bra ändå i ett samhälle där vi ändå ”behöver” veta vad som pågår.
    Tjocka gubben axlar den lite obekväma rollen.

    Liked by 1 person

  2. Tjocka gubbar fyller sin funktion i ett samhälle – hur ska man annars veta vad som händer? Jag älskar att veta saker och ting och har inget emot att folk delar med sig av vad jag berätta så länge dom inte hittar på egna historier. Kollegan (han är ny på jobbet) sa igår ”Jag var tvungen att fråga Bosse om du alltid var så där efter första gången vi träffades, om du alltid berättar allt eller om du var full men Bosse sa att du alltid är så där. Det är ovanligt”

    Gilla

    1. Skulle jag berätta till exempel om allt det som händer mig nu på jobbet så skulle det sprida sig i området på fem sekunder. Och det vill jag inte – sant eller ej. Man kan inte berätta nånting i förtroende för honom, det går inte.

      Gilla

Det tyckte jag - vad tycker du?

