Tacksam

Jag är tacksam över mycket, jag har haft en himla tur också.

Idag är jag tacksam över att Firewoman och hennes man tar en eftermiddag tillsammans med mig och tömmer Ex-residenset för de möbler som ska flyttas till Hönsgården.

Jag är tacksam över att Hönsgården är så stor, att jag kommer att kunna ha två matbord och tolv stolar ståendes utan att vardagsrummet blir helt oanvändbart.

Jag är tacksam för att det inte regnar just idag, när jag ska flytta soffa, TV-bord, matsalsbord och stolar.

Jag är stark och kroppen lyder mig. Jag är också extremt tacksam över att benen inte har träningsvärk efter 5.2 km plus en hel massa ben-styrketräning igår.

Jag är tacksam över att det är semester, att Storebror ger en hand när jag ber honom om det och att Lillebror har goda vänner som han umgås med.

Att hundarna finns, det är jag tacksam över. Väldigt tacksam.

Och att jag kan välja hur jag vill tackla det som händer mig. Jag kan vara offer eller aktiv. Jag kan handla och tänka positivt eller hamna i neråt-spiralen. Valet är lätt men att leva det är svårt. Att köra tankarna från den pessimistiska motorvägen är en ständigt pågående process. Ja, jag får vara ledsen och arg och känna mig orättvist behandlad, men inte i längden. Jag måste leva också. Jag har också rätt att vara här.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

2 reaktioner till “Tacksam”

  1. Precis! Du har all rätt att ha ett bra liv och att bli bra behandlad på din arbetsplats. Bli arg men aldrig ett offer. Du är bra. Du duger mer än bra.

    Gilla

Det tyckte jag - vad tycker du?

