Värre än vanligt

Vänner av Hönsgården vet att här hålls ingen perfekt ordning men så där lite lagom stökigt.

Se nu en bild på mitt vardagsrum.

image

Två soffor. En av dem delad i ”små”bitar.
Två bord.
Tolv stolar.
Tre fåtöljer.
Två tv.
Två tv-bänkar.
En förtvivlat massa apparater.

Och så tvätt, som grädde på moset.

De vänliga flykting-gubbarna kommer och hämtar möbler både hos mig och i Ex-residenset idag.

Och elektrikern kommer och ordnar förhoppningsvis strömmen.

Att ringa läkaren och be om psykolog-remiss glömde jag, men jag har fullt upp ändå idag, och ledigt hela veckan. Och skulle jag plötsligt ha ”ingenting att göra” så står det trettio flyttlådor som ska sorteras uppe på vinden.

Kom an dagen, jag är klar.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

2 thoughts on “Värre än vanligt”

Det tyckte jag - vad tycker du?

