I ur och skur

Det regnar isbitar, blåser en halv pelikan och snön bildar is på backen. Inget väder att vara ute i för normala människor. Men jag är ju inte normal, det har jag fattat. Tur att jag inte är ensam om att vara så här.

I sällskap med tjugotalet andra sprang vi uppvärmande 1.5 kilometer, och sen hade man liksom fått upp ångan. Diverse spurter till uppvärmning, och sen tjugo minuter med omväxlande löpning, 20 step ups på bänk och 10 armhävningar, tjugo mountain runners och split lunges (fast jag hoppade inte, jag orkade inte. Lunges var tillräckligt!)

Efteråt tio pull ups i två omgångar, och avrundning med 50 atomic situps, 100 russian twist och 50 rygglyft.

Att regnet och snön och haglet tog till i styrka märktes inte. Koncentrerad Irrhöna i illgrön jacka ses här göra en perfekt lunge. 🙂

vinterträning1vinterträning2

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

2 thoughts on “I ur och skur”

Det tyckte jag - vad tycker du?

