Älskade, älskade Sherlock Holmes

Han visslade nyss förbi Hönsgården tillsammans med sin fru, för att titta på Exets cyklar. Tre cyklar som jag flyttat från Ex-residenset till Hönsgårdsförrådet, och inte visste om jag skulle slänga eller sälja.

Sälj!”ropade Sherlock Holmes när han fick se dem. De borde kunna inbringa knappa tiotusen (!!!!!) hos rätt köpare. Två fina racercyklar som Exet har haft – säkert trettio år gamla, men välskötta och rostfria.

Vi pratade hundar, cyklar, hus, jobbsituationen (”det här som händer dig hjälpte mig att förstå vad det var jag inte tyckte om på jobbet” säger Sherlock Holmes, och bekräftar mig därmed i att det är inte jag som är tokig i skallen. Skönt.) och Spanien, och så visslade de vidare till deras dotter, som bor här i byn.

Men innan han stängde bildörren så sa han med ett skratt ”ja, i veckan ska jag skriva kontrakt med XX, och om det visar sig vara en guldskatt så kan jag hyra dig som konsulent. Det är inte ett jobb du lär bli rik på, men vi skulle kunna ha det jävligt roligt”, och jag tänker med bävan på den ”arbetsglädje” jag känner inför morgondagen. Åh, det skulle kunna vara så annorlunda.

Jag ser fram emot att prata med den där förändringspsykologen.

Publicerat av

irrhönan

Singelmamma till 2. Hundägare till 2. Beroende av crosstraining, utomhus och året runt. Mera gourmand än gourmet. Läser gärna böcker. Försöker sluta tänka.

Det tyckte jag - vad tycker du?

